Jesienne nowości w Trójce 1989 r. Nowe magazyny publicystyczne, zmiany nadawania części wieczornych audycji przed południem i wieczorem, 3 duże bloki w sobotę.

Wrzesień i październik 1989 r. to czas sporych zmian w rozkładzie poszczególnych audycji na antenie Programu III. To była dosyć istotna nowość, o której mam wrażenie jakoś mało się mówi i pamięta. Dzięki starym numerom Anteny, zrekonstruowałem całość, która przedstawia się następująco.

Przed południem

Zmiany poranne weszły od poniedziałku 2 września 1989 r.

Nie ma przed południem (poza środą) „Winien i ma”. W to miejsce w poniedziałki oraz piątki, o 9.05 przez godzinę autorskie magazyny o tematyce społecznej, które zastępują, ale też zmieniają i poszerzają dawne audycje społeczno-publicystyczno-reportażowe, emitowane we wtorki, czwartki i soboty o godz. 19. Wśród autorów m.in.: Joanna Zadrowska, Anna Arwaniti, Nina Lewicka, Marian Dachniewski, ale też nowi: Barbara Grębecka i Sławomir Szof oraz Barbara Marcinik. Audycje ukazują się zwykle raz w miesiącu. Poniżej informacje o tytułach i autorach magazynów:

  • Teksty i podteksty — magazyn kulturalny Andrzeja Celmer-Zajączkowskiego
  • Piątka z historii — magazyn Joanny Zadrowskiej
  • Sami o sobie — magazyn Anny Arwaniti
  • „Na chłopski rozum” — magazyn Mariana Dachniewskiego
  • Lekarz domowy — magazyn Niny Lewickiej
  • Raport z okolicy — magazyn Grażyny Walkowiak i Czesława Markiewicza. –
  • Wielcy, średni, mali — magazyn Barbary Grębeckiej i Sławomira Szofa
  • Europa bliżej – magazyn Barbary Grębeckiej
  • „Tutti-Frutti” — magazyn Barbary Marcinik
  • Środowe wydanie „Winien i ma” trwa również tylko godzinę i nazywa się teraz „Saldo — errata” do magazynu Winien i ma. Reszta audycji w sobotę.

10.00-10.30 pn-śr-pt aud. Jazzowo-rockowe. Wcześniej o 10.30

9.05 We wtorki i czwartki „Codziennie powieść w wydaniu dźwiękowym”. Potem o 9.35 aud. Jazzowe, Jana Borkowskiego i Pawła Sztompke. Można powiedzieć, że godzina 10 przechodzi na godz. 9. Do tego o 10.10 Muzyczny interklub. Wcześniej o 9.40

10.30 odcinek powieści. Wcześniej o 11.20

10.40 pn-śr-pt nowa audycja Muzykobranie, a we wtorki i czwartki „Każdy gra inaczej”. Wcześnie o 9.05. Audycja więc uległa skróceniu z 35 do niespełna 20 minut. Na zmianę z Janem Chojnackim teraz Bogdan Olewicz.

10.58 Miniatura poetycka

11.00 Folk w pigułce Wojciecha ossowskiego. Wcześniej o 11.10.

11.10 Są sprawy. Wcześniej o 11.00. Wymiana.

11.20 muzyka klasyczna. Wcześniej o 11.30. Teraz o 10 minut dłużej

Sobota w Trójce też dosyć mocno się zmienia.

„Winien i ma” Teraz przez 3 godziny pod rząd pomiędzy 15, a 18.

18.05-22.00 Lista Przebojów Programu III. Tak, tak. To wtedy właśnie przez nawet 4 godziny, co od czasu do czasu wspomina Marek Niedźwiecki. Mamy więc w Trójce od rana 3 duże bloki: „Radio Mann”, „Winien i ma” oraz „Listę Przebojów Programu III”.

Znika na pewien czas sobotnia audycja muzyczna „Zapraszamy do Trójki” emitowana pomiędzy 16, a 19 oraz już zupełnie „Dziś w Liście Przebojów, emitowane o 19.30 przed właściwym notowaniem.

Niedziela konsekwencją soboty

Sobotnie audycje publicystyczno-monograficzne „W iluzjonie trójki” Anny Semkowicz, „Pamiętnik potoczny” Andrzeja Wiktora Piotrowskiego, „Menora” Wojciecha Dmochowskiego i Jana Krzyżanowskiego, teraz w niedziele o godz. 17.00. Tym samym znika (nie zostaje reaktywowany po wakacyjnej przerwie) blok „Proszę czekać, będzie rozmowa z…” przygotowywany przez Krzysztofa Maternę, Tomasza Szachowskiego, Macieja Zembatego i innych autorów. Nieco dłużej trwa teraz „Baw się razem z nami” Grzegorza Wasowskiego.

„Wszystkie drogi prowadzą do Nashville” Korneliusza Pacudy teraz w niedzielę o godz. 20.00 i to aż przez godzinę. Ta akurat zmiana przetrwa raptem miesiąc.

Klub Trójki częścią Zapraszamy…

Na kolejne zmiany przyszło poczekać do poniedziałku, 2 października 1989 r. Wtedy to, po ponad sześciu latach, przestał istnieć Klub Trójki w dwuczęściowej wieczornej formule (20.45 i 21.45). Godziny audycji zostały zmienione na 18.15-18.30 oraz 19.00-19.30, a czas trwania całości zwiększył się o 15 minut. Audycja miała zyskać żywszą formę, zbliżoną jeszcze bardziej do spraw bieżących i społeczno-politycznej publicystyki rodem z „Zapraszamy do Trójki”, w której skład teraz weszła.

Wieczorna powieść w wydaniu dźwiękowym o 21.30

Po ponad 7 latach premierowe odcinki słuchowisk z cyklu „Codziennie powieść w wydaniu dźwiękowym” (pn, śr, pt), przechodzą z godz. 19 na 21.30.  Powtórki już o zmienionej we wrześniu porze, czyli o 9.05 (wt, cz, so).

Wieczorny jazz o godzinę wcześniej

Audycje jazzowe Jana Ptaszyna-Wróblewskiego, Jana Borkowskiego i Pawła Brodowskiego, zostają przesunięte o godzinę wcześniej, z 21.00 na 20.00. To w poniedziałki, środy i piątki.

Za to wtorkowy „Cały ten rock” Marka wiernika i Romana Rogowieckiego oraz czwartkowe „Studio nagrań” Jerzego Kordowicza bez zmian o stałej porze, czyli dalej o 20.00.

Więcej publicystyki literackiej o 20.45

pojawiło się w ramówce dodatkowe 15 minut w poniedziałki, środy i piątki o godz. 20.45, które zostaje wykorzystane na audycje o tematyce literackiej i społecznej.

Mini Max i Wspomnienia z kompaktu teraz w niedzielę, a Country w środy

Czwartkowy „Mini Max” teraz w niedzielę o 14.15, a „niedzielne muzykowanie” Jana Borkowskiego przechodzi na piątek godz. 21 i nazywa się „Piątkowym muzykowaniem”, na zmianę z aud. Musicalową Romana Dziewońskiego.

Piątkowe „Wspomnienia z kompaktu” przygotowywane przez różnych autorów, przechodzą na niedzielę godz. 20.00. Po audycji 15 minut do 21.00 to również albo aud.reportażowo-publicystyczna, , albo muzyka.

Audycja „Wszystkie drogi prowadzą do Nashville” Korneliusza Pacudy przechodzi na środę godz. 21.00 i trwa przez pół godziny.

A potem

Na większą rewolucję w funkcjonowaniu trójkowych audycji przyjdzie poczekać niedługo, bo kilka miesięcy, do lutego 1990. Wtedy powstanie bardziej zwarty blok przedpołudniowy, a wieczorne audycje zmienią godziny nadawania w ramach poszczególnych pasm.

Wygląda więc na to, że zaproponowany model nie do końca się chyba sprawdził. Do tematu wrócę w lutym przyszłego roku.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.